Eskişehirliyiz.biz Ana Sayfa Eskişehir Apart Yurt Rehberi  
Üye Ol Üye Giriş
Eskişehir Forum Tartışma Platformu
www.eskisehirliyiz.biz
Ana Sayfa      
 
Forum

>yeni konu aç<  |  forum ana sayfa -- > Eskişehir -- > Genel

>Yanıtla<
>Cevap Yaz
Trafik Sorunu ve UKOME Kararları
Yazar Mesaj
point | Offline 16 Eylül 2009 Çarşamba 01:43  Trafik Sorunu ve UKOME Kararları
Eskişehir'in son 10 yıldır en ciddi sorunlarının başında yer almaya aday bir sıkıntı söz konusu artık. Trafik sıkıntısı. Bu sıkıntıyı yetkililer başka nedenlere bağlasada CHP İl Başkanı Adar'ın da dediği gibi Büyükşehir Belediyesinin plansız YAP-BOZ Mantığıyla yaptığı projeler sırasında trafik sorunun es geçmesi, mevcut sıkıntıları 5 metre arayla trafik ışığı koyarak çözmeye çalışması gibi sabun köpüğü çözümlerle bu işin çözülemeyeceği ortadır.

Özellikle kent toplu taşıma sisteminin yapılmasında seçim dönemine yetişsin diye çala kaşık yapılan bir plan sonunda şehrin bir çok yolu trafiğe kapanmış, bir çok yol tek yönlü yol haline gelmiş hatta ve hatta büyükşehir belediyesinin yaptığı bir otopark ta bu proje nedeni ile tek yönlü yolun ucunda girmesi ve çıkması işkenceye dönüştürülmüş olarak neredeyse atıl duruma getirilmiştir.

En son UKOME tarafından alınan karar sonrası duruma haklı olarak taraf olan Ticaret Odası adına Ticaret Odası başkanı eleştirmiş ve bundan dolayı da SİYASET YAPMAKLA Yılmaz Hoca tarafından suçlanmıştır. Bu suçlamanın da tek gayesi olabilir. Elbette hedef şaşırtma. Her zamanki gibi herkes siyaset yapıyor olarak damgalanmış ve enformasyon mesajı olarak ben siyasetçi değilim mesajı verilmek istenmiştir.

Siyasetci olmadığını da aslında zaten biliyoruz. Çünkü Ulusal Sol adı altında siyaset maskesi takmış olmasına rağmen solcu ve sosyal demokrat kimliğinden çok uzak olduğunu hem yaşam tarzı hem de icraatları ile göstermiştir.

Ulusal solcu olarak tek ifade edilebilecek şey Halk Ekmeğe ehemmiyet veriyor imajıdır. Halk ekmekte kendinisine bir önceki yönetimden miras kalan rojelerdendir. Tramvay projesi gibi..

Bu konuda bir çok k şey söylendi. Köşelerde yazarlar yazdı. Bende burda forumda böyle bir sorun varmı yokmu diye bir konu açmak istedim.

Eminim şimdi bana yine saldıracak bir çok arkadaş. Hani başbakanı karikatürlere tahammülsüz diye suçlayanlar. Bunları yazdığımız için bizi aforoz ediyorlar. Hatta seçim dönemi yazdıklarımızdan dolayı bize adres soran bile çıktı. Nasıl bir tahammülsüzlükse artık bunlarınki gelin siz hesap edin. 
Yazar Mesaj
point | Offline 16 Eylül 2009 Çarşamba 01:44  SAÇMALIKLAR ZİNCİRİ VE TRAFİK SORUNUNA ÇÖZÜM(!)
Birileri yanlışları savunmaktan bıkıp usanmadılar. Hala yanlışlar üzerine fantastik rüyalar aleminde gezen o kadar çok(!) kişi var ki !..

Bir zamanların Maarif Bakanı’na atfedilen “Şu okullar olmasaydı, maarifi ne güzel idare ederdim” sözünün benzerini bugün yaşıyoruz.

Eskişehir’de “Lastikli araç” sayısı artmasa, caddelere ve sokaklara “çift sıralı parklar” yapılmasa kentin trafik sorunu diye bir şey kalmazmış(!?)
Yani, sen cadde açma, bulvar yapma (Pardon Eskişehir’in cadde ve sokak genişlikleri çok yeterliymiş), oto park yapma, alt geçit, üst geçit yapma, yeni imar alanları belirleyip şehrin merkezindeki yığılmanın önüne geçme,sonrada “Trafik sorunu”nun çözümü için çarşı merkezindeki esnaf ve tüccarı saat 24.00 ile 06.00 arasında mal indirmeye mahkum et.. Neymiş; sanki çarşı içindeki trafik sıkışıklığının sorumlusu çarşı esnafı.. Yani suçlu bulundu , “vatandaş!” Bu yakıştırmanın, İstanbul’daki sel felaketinden sonra yapılan açıklamalardan ne farkı var ?

Orada da suçlu “vatandaş”tı..

Bir başka suçlu daha var ETO Başkanı Harun Karacan.. Durup dururken esnaf ve tüccarın, birde vatandaşın gece yarısından sonra indirip bindirme yapması için sarf edeceği gece mesaisi için sesini yükseltiyor(!) Yani, suçu üyelerinin haklarını savunmak saçma sapan uygulamaların düzeltilmesi için uyarıda bulunmak.

Şimdi neden trafik düzenini sağlanması için gerekli düzenlemelerin yapılmadığını , sokak ve cadde düzenlemeleri, alt geçit ve üst geçitlerin, otopark düzenlemelerinin yapılamadığını sorgulamak yerine bir sürü ‘APTAL’ olmayan(!) adam çıkacak ve bu saçmalıklar zincirini savunacak, ucuz kahramanlık yapacak..

Mehmet Göktekin 
Yazar Mesaj
point | Offline 16 Eylül 2009 Çarşamba 01:47  Sorun çözülmez, yeni sorunlar ortaya çıkar
“İl merkezinde, tramvay güzergahındaki işyerlerine ve meskenlere mal taşıyan özel araçlar ile ticari araçlar saat 24:00 ile 6:00 arasında mal alıp boşaltacaklar, tramvay güzergahı dışındaki park yasağı getiren cadde ve sokaklarda 22:00 ile 6.00 arasında mal alıp boşaltacakları, bu saatler dışında araçların kısa süreli mal indirip bindirmeleri de dahil park etmeleri kesinlikle yasaktır.”



Bu, UKOME tarafından alınmış bir karar.

UKOME’nin yapısı belli… O yapı dikkate alındığında kararın, Büyükşehir Belediye Başkanı tarafından alındığını söylemek de çok yanlış olmaz.

1 Ekim 2009 tarihinde uygulamaya konulacak.

Kararın, daha doğrusu da nakliye konusunda getirilen yasağın gerekçesi belli…

Kent içi trafikte yaşanan büyük sıkıntı.

Uygulamanın, trafikteki büyük sıkıntının giderilmesi konusunda ne ölçüde etkili olacağını kestirmek zor.

Ama, uygulamayla birlikte ortaya çıkacak olan ciddi sıkıntılar var.

Bugünden görmek olanaklı.

ETO Başkanı Harun Karacan, uygulamanın yaratacağı sıkıntılardan bazılarını dile getirdi… Beraberinde “yeni bir düzenleme yapılması” talebinde de bulundu.

Karşılığında gördüğü “fırça” oldu.

Büyükşehir Belediye Başkanı “öğrencim” dediği Harun Karacan’ı deyim yerindeyse “bir güzel fırçaladı.”

Harun Karacan’ın “fırçayı hak ettiği” söylenemez.

Söylediklerinin büyük bölüm doğru.

UKOME tarafından alınan kararın, hangi araştırma ve tesbitlere dayandığını bilemiyoruz.

Ama, kent yaşamına uygun olmadığı ortada.

Saat 24:00 ile 6:00 arası olarak belirlenen süre “gece yarısı” olarak tanımlanabilecek bir zaman dilimi…

Yasak kapsamına giren işlerin, bu zaman diliminde yapılması pek kolay değil.

Çok ama çok zor…

İşin zorluğunun yanı sıra oluşacak ciddi sıkıntı ve sorunlar da var.

Her şeyden önce, işyerlerinin belirlenen zaman diliminde açık tutulması başlı başına bir sorun… Aslında, o saatlerde açılmaları kendilerine verilen ruhsatlara da aykırı.

İşyeri sahipleri sıkıntı çekmenin ötesinde yeni bir maddi yükle karşılaşacaklar… Ayrıca, güvenlik açısından ciddi sorunlarla karşı karşıya kalacaklar.

Yasak, yalnızca işyerleriyle sınırlı değil. Onlarla birlikte konutları da kapsıyor.

1 Ekim 2009 tarihinden itibaren “gündüz gözü ile ev taşımak” olanaksız.

“Ev taşıma işi” artık gece yarısı yapılacak.

Olanakları kestirmek çok zor değil… Gece yarısı, hem apartman hem de apartmanın bulunduğu sokak deyim yerindeyse “ayağa kaldırılacak.”

Sözü fazla uzatmaya gerek yok…

UKOME, daha doğrusu da Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan kararda “elle tutulur” bir yan bulmak çok zor.

Ayrıca, bu kararın kent merkezine hakim olan “trafik kaosu”na çözüm olması da sözkonusu değil.

Eskişehir’de, kent içi trafiğin içinden çıkılmaz bir hale gelmesinin nedenleri belli.

Nedenleri ortadan kaldırmak için yapılması gereken çok şey var.

Ne yazık ki, bir teki bile yapılmadı.

İşin kötüsü yapılacağa da benzemiyorlar… Bu konuda “niyet” bile yok.

Trafik altyapısının geliştirilmesi konusunda gerekenler yapılmadıkça, böylesi yasaklar bir işe yaramaz.

Trafikteki sorun, yasaklamalar ile giderilecek kadar basit değil.

Benzeri bir yasak zaten vardı…

Ciddi bir yarar sağlamadığı için kapsamı değiştirildi, iyice abartıldı.

Yeni haliyle de ciddi bir değişiklik yaratmaz.

Peki o zaman ne yapılacak?

“Lastik tekerlekli” tüm araçlar için de yasak mı konulacak?

Böylesi bir yasağın gündeme gelmesi de hiç sürpriz olmaz…

Vedat ALP
(Bu ismi Yılmaz Hocanın ikinci dönem seçimlere girdiğinde CHP'nin evraklarını seçim bürosuna götürmeyi unutan isim olarak da hatırlayabilirsiniz! Yani bir akpli değil CHPli) 
Yazar Mesaj
point | Offline 16 Eylül 2009 Çarşamba 22:10  ESKİŞEHİR ESNAFI İDAM SEHPASINDA
Krizle beraber zaten zor günler geçiren Eskişehir esnafına son bir darbe de Ulaştırma Koordinasyon Merkezinden, kısa adıyla UKOME’den geldi... Oy çokluğunun Büyükşehir Belediyesinde olduğu

UKOME’nin aldığı kararla birlikte; 1 Ekim 2009 tarihinden itibaren, “ Tramvay güzergahındaki işyerlerine mal taşıyan araçlar saat 24.00 ile 6.00 arasında mal alıp boşaltacaklar. Tramvay güzergahı dışındaki park yasağı olan cadde ve sokaklarda ise 22.00 ile 6.00 arasında mal alıp boşaltacaklar bu saatler dışında araçların kısa süreli mal indirip bindirmeleri de dahil park etmeleri kesinlikle yasak.

Anlayacağınız akşam 22.00’ye kadar her ne şekilde olursa olsun mal indirmek yasak.

Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen başta olmak üzere bu kararın altına imzasını atan UKOME üyelerine sormak istiyorum;

Esnaf nasıl olup da geceleri dükkanını açacak? Bir değil iki değil hem de her gece…

Aynı esnaf nasıl olacak da sabah gelip dükkanını açacak?

Çok çalışkan bir toplum olmadığımız ortadayken, esnaf gece çalışacak personeli nereden bulacak?

Emniyet teşkilatının gece hizmetinde görev yapan personel sayısının yetersiz olduğu malum. O halde esnafın güvenliğini kim sağlayacak?

Gecenin bir saati sarhoşu dert, tinercisi dert.

Soygunu var, yangını var…

Peki esnafa gece 24.00’den sonra mal indireceksin diyenlerin daha önce almış oldukları bir kararla gece 24.00’den sonra dükkan açmayı yasaklamış olmalarına ne demeli?

Ya AVM’ler bu karardan nasıl etkilenecek dersiniz? Hemen yanıtlayayım, onların ardiye bölümlerine nakliye araçları girebildiği için hiçbir şekilde etkilenmeyecekler. Anlayacağınız AVM’lerle rekabet etmeye çalışan esnafın eli kolu bu kararla iyice bağlanacak.

Peki tüm bunlar ne için? Esnafa gece 24.00 ile sabah 6.00 saatleri arasında mal indirme zorunluluğunun getirilmesinin ardında hangi sebep yatıyor?

Çok komik bulacaksınız ama yine de söyleyeyim; trafik sorununu çözmek.

Trafik sorununu alt ve üst geçitlerle çözün. Ses yok!

Yanlış düzenlenmiş olan tramvay güzergahlarını revize ederek çözün. Ses yok!

Esnaf gece 24.00’den sonra mal indirsin. Bak bu olur…

Moskof ülkesinde bile görülmemiş bu çağdışı uygulamaya Vali Mehmet Kılıçlar bir an önce müdahale etmeli ve zaten zor günler geçiren esnafın imdadına yetişmelidir…



---



BİR TEK KARACAN



UKOME’nin 1 Ekim’den itibaren 24.00-6.00 saatleri arasında mal indirimi yapılmasıyla ilgili kararına tek bir kişiden tepki geldi. Bu kişi; ETO Başkanı Harun Karacan…

Karacan’ın görüşleri şu şekilde: “Yaşanılan ekonomik sıkıntı ve üyelerimizin içinde bulunduğu durum da göz önüne alınarak, söz konusu UKOME kararının yeniden gözden geçirilmesi zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Hem kent içi trafiğin düzenlenip, denetim altına alınması, hem de üyelerimizin bu sıkıntılı ortamda mağdur olmamaları için yeni bir düzenleme yapılmasını talep ediyoruz.”

ETO Başkanı Harun Karacan bu açıklamasıyla oturduğu koltuğu gerçekten hak ettiğini gözler önüne serdi. Karacan bu açıklamalarla esnafı idam sehpasından kurtarmaya çalışırken diğer sivil toplum kuruluşlarından sessiz kalmaları anlaşılır gibi değil.

Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Ekrem Birsen nerede?

Sayısını bilmediğim ve hepsini birbirine karıştırdığım işadamları dernekleri nerede?

Milletin vekilleri, temsil ettiği kişiler can çekişirken neredeler?

Ve sözüm ona vatandaşın sorunlarına ortağız diyen birtakım dalkavuk gazetecilerimiz neredeler?



---



BÜYÜKERŞEN ESNAFTAN NE İSTİYOR?



ETO Başkanı Harun Karacan’ın UKOME kararıyla ilgili açıklamalarına yanıt UKOME kararının alınmasını sağlayan Yılmaz Büyükerşen’den geldi.

Park yapılmaz levhalarının altında çift sıra parklar, tramvay güzergahındaki dükkan ve mağazaların önünde gün boyu mal indirip bindiren nakliye araçlarının yarattığı sorunların halkın sürekli şikayet ettiği konuların başında geldiğini ifade eden Büyükerşen, oysa iki yıl önce UKOME'nin trafikle ilgili kararlarının uygulamaya konmasıyla kentte trafik sorunu kalmayacağını belirtti.

Bununla birlikte Ticaret Odası Başkanı Harun Karacan'ın yerel gazetelerde yer alan beyanını hayretle karşıladığını belirten Büyükerşen bu beyanatın onun ağzından çıktığına inanmak istemediğini söyledi.

Büyükerşen’in açıklamalarını okuyup da gülmeyen var mı bilmiyorum.

Eskişehir’de park yapılmaz levhalarının altında çift sıra park yapıldığından şikayet eden Sayın Büyükerşen’e sormak istiyorum; Eskişehir’in hangi caddesinde park yapılması serbest ki?

Yapılan çift sıra parkların sorumlusu kendisi değil midir? On yılı aşkın bir süredir Belediye Başkanı olduğu bu şehre tek bir otopark dahi yapmayarak Guiness Rekorlar Kitabına girmeyi hak eden Sayın Büyükerşen bu sorumu yanıtlamalıdır.
Dükkanların önünde gün boyu mal indirip bindiren nakliye araçlarının yarattığı sorunların halkın sürekli şikayet ettiği konuların başında geldiğini ifade ediyor Büyükerşen. Halk şikayet ediyormuş? Eskişehir esnafı hırsızlık mı yapıyor, arsızlık mı? Halkın şikayet etmediğini Sayın Büyükerşen’in kendisi de iyi biliyor. Sayın Büyükerşen halkın ne istediğini anlamak istiyorsa kendisine UKOME kararının uygulanacağı 1 Ekim günü esnafın arasında dolaşmasını tavsiye ederim.

Harun Karacan’ın UKOME kararına karşı çıkmasını hayretle karşıladığını söylüyor Sayın Büyükerşen. Ne diyelim? Eskişehir esnafının da Büyükerşen’i hayretle karşıladığı muhakkak…

Murat Keskin 
Yazar Mesaj
point | Offline 17 Eylül 2009 Perşembe 15:52  UKOME KARARLARI VE “BEN YAPTIM OLDU!” MANTIĞI
Bazıları kendini “sütten çıkmış ak kaşık” olarak görüp yaptıkları her işi kusursuz olarak nitelendirmeye devam ediyorlar. Onlar ne yaparsa “mükemmel(!)” ama başkalarının söyledikleri, anlattıkları, yaptıkları “ tu-kaka”. Yok beyle bir şey…

Çakma plajdan, korsan gemisine uzanan çizgiyi savunanların, son UKOME kararları saçmalığını da savunduklarını görmek doğrusu şaşırtmadı beni..

Bu şehirde “Ben yaptım oldu” mantığına karşı olan herkese karşı bir savaş yürütülüyor. En kolay savaş yöntemi ise “ ENGELLİYORLAR” ve “YALAN SÖYLÜYORLAR” Sanki kendileri doğrucu Davut..

Yahu kardeşim, kamuoyunun ekseriyetinin çok açık ve net bir biçimde zarar gördüğü ve özellikle esnaf ve sanatkarın büyük sıkıntı çekeceği UKOME kararlarına karşı çıkanlar için de farklı bir taktik uygulanmıyor. Yol yapmak, kavşak düzenlemek, alt ve üst geçitler ve de oto parklar yaparak trafiği rahatlatmak yerine zabıta-i önlemler ile bir taşla iki kuş vurmayı hedefleyenlerin aslında töhmet altında bıraktıkları dört kişi var. Birincisi siyasi baskı altında kalarak denetimleri yapmadıklarını öne sürdükleri eski Emniyet Müdürü T. Savaş Yücel ve seçimlere 5 ay kala görevden alınan eski Vali Kadir Çalışıcı.

İkincisi mevcut Valimiz Mehmet Kılıçlar ile, Emniyet Müdürü Hanefi Avcı’nın trafikle ilgili uygulamalarından memnuniyet ifade ederek siyasi iktidara rağmen onların böyle bir uygulama yaptıklarından söz ederek onları siyasi iktidarla karşı karşıyaymış gibi göstermek istiyorlar..

Hep “ENGELLEME” üzerine siyaset yapanlar, binlerce esnafı, on binlerce esnafın ailesini yok sayma, zor durumda bırakma ticaret yapma konusunda ENGELLEME de bulunacaklar. Sonra Fırın İşverenleri, Esnaf Odaları, ETO olaya tepki gösterdi diye kötü olacak. Onların ortak düzenleme talebi siyasi polemik konusu olarak değerlendirilecek, başıbozukluğu teşvik olarak nitelendirilip açıklamayı yapanlar suçlu ilan edilecek..

 
Yazar Mesaj
point | Offline 19 Eylül 2009 Cumartesi 01:24  KARAR MI, AÇIKLAMA MI GEÇERLİ?
UKOME, daha doğrusu da Büyükşehir belediyesi ‘’Gündüz gözüyle mal ve eşya nakli yapılanmasını’ yasakladı.

Yasak, tüm işyerlerinin yansıra konutları da kapsıyor.

Kararı alanların amacı ‘’Trafikte yaşanan sıkıntıyı çözmek.’’

Ne var ki; aldıkları kararla amaçlarını gerçekleştirmeleri olanaksız…

‘Gündüz gözüyle mal ve eşya nakli’nin yasaklanması, Eskişehir’de yaşanan ‘trafik keşmekeşine çözüm olamaz…

‘Trafik keşmekeşine çözüm olamadığı gibi büyük sorun ve ciddi sakıncaların yaratıcısı olur.

Onun için büyük tepki yarattı…

Yasaklamanın duyulmasından bu yana toplumun değişik kesimlerinden, özellikle de esnaf ve tüccarlardan tepkiler yükseliyor…

Tepkilere ‘haksız’’ demek olanaksız.

‘Yerden göğe kadar haklılar’

Dikkate alınmaları gerekiyor…

Ne yazık ki, yasaklamayı getirenlerin böyle bir niyeti yok.

Haklı tepkileri dikkate alacakları yerde yasaklamanın yaratacağı sorun ve sakıncalarını dile getirenlere, deyim yerindeyse ‘aba altından sopa gösteriyorlar’’

Neymiş efendim…

‘Savcılığa suç duyurusu’ yapılacak imiş…

Zannedersiniz ki Büyükşehir belediyesi ‘kararları tartışılamaz, eleştirilemez’ bir kurum…

UKOME ya da Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı kararları eleştirmek, yaratacağı sorun ve sakıncaları ortaya koymak ne zamandan beri ‘suç’ sayılıyor.

---

Büyükşehir Belediyesi’nden dün bir ‘Basın Bülteni’ daha doğrusu da bir açıklama geldi…

İsim ve imza bulunmayan açıklamada ‘aba altında sopa göstermek’ olarak nitelendirilebilecek ifadeler yer alıyor…

Onların yanı sıra verilen önemli bilgiler de var.

Bunlardan birisi de ‘mal ve eşya nakli yasağının geçerli olduğu’ cadde ve sokakların listesi.

Listede, 23 cadde ve sokağın ismi var.

Oysa, ilgili meslek odalarına ‘tebliğ edilen’ UKOME kararında ki ‘yasak kapsamı’ bu kadar değil…

Kararda ‘İl merkezinde; tramvay güzergahındaki işyerlerine ve meskenlere mal taşıyan özel araçlar ile ticari araçlar saat 24:00 ile 06.00 arasında mal alıp boşaltacaklar, tramvay güzergahı dışındaki park yasağı getirilen cadde ve sokaklar da 22.00 ile 06.00 arasında mal alıp boşaltacaklar, bu saatler dışında arazların kısa süreli mal indirip bindirmeleri de dahil park etmeleri kesinlikle yasaktır’ deniliyor…

Bu kararda belirtilen ‘yasak kapsamı’ ile ‘Büyükşehir Belediye Başkanı tarafından yapıldı’ denilen açıklamada dile getirilen ‘yasak kapsamı’ çok farklı…

Şimdi ortada UKOME tarafından alınmış bir karar ve ‘Büyükşehir Belediye Başkanı tarafından yapıldı’ denilen bir açıklama var..

İçerikleri çok farklı…

Peki hangisi geçerli olacak?...

‘’Mal ve eşya nakli’’ konusunda UKOME kararı mı yoksa ‘’ciddi geri adım’’ içeren açıklama mı uygulanacak?

Vedat Alp 
Yazar Mesaj
point | Offline 19 Eylül 2009 Cumartesi 02:07  TRAFİK SORUNU SADECE POLİSİYE ÖNLEMLER İLE NASIL ÇÖZÜLECEK?
Eskişehir trafiği kendisiyle boy ölçüşebilecek şehirler ile mukayese edildiğinde gerçekten içinden çıkılamayacak kadar karma karışık.Şehir dışından her hangi birisi Eskişehir’e geldiğinde şehir merkezine girse işin içinden çıkmakta bir hayli zorlanır. Trafik akışından, trafikteki yönlere kadar her anlamda ciddi bir sıkıntı var. Yön levhaları var ama caddeler ve kavşaklar yetersiz kalıyor. Trafik ışıklarında çalışan araçların yaktıkları benzin ve mazotun sebep olduğu milli servet kaybı da cabası. En sıradan trafik ışığında 50 saniyeye yakın beklemek zorunda kalan araçların sebep olduğu israfın tramvayın sağladığı tasarrufun çok çok üzerinde olduğunu hemen her aklı başında insan kabul eder. Otoparklar yetersiz, araç sayısı fazla ve yollarımız yeterli genişlikte değil Bazen ambulansların bile çok zorlandığı bir trafik akışımız var. Böyle olunca sadece zabıta önlemleri ile trafik akışını yoluna koymak mümkün olmadığı gibi, trafik ekipleri ile vatandaşı karşı karşıya getirip aradan çekilmek çözüm müdür üzerinde cidden düşünmek gerek..

sehir gazetesi  
Yazar Mesaj
point | Offline 23 Eylül 2009 Çarşamba 00:20  YANLIŞI DÜZELTMEK "KARİZMAYI ÇİZMEZ"
Eskişehir’de trafiğe hakim olan “keşmekeş” için bulunan sözüm ona bir çözüm (!) var.

O da “Gündüz gözüyle mal ve eşya nakli yapılmasının yasaklanması”

Trafik altyapısındaki yetersizliğin yarattığı büyük “keşmekeş” için çözüm olamaz…

İşin kötüsü “keşmekeşe çözüm” olamayacağı gibi yeni sorunların yaratıcısı olur.

“Ticari yaşamın gerçekleri” görmezden gelinerek alınan “yasaklama kararı”nın “tavizsiz” olarak uygulanması halinde “yapılamaz” hale gelecek işler var…

Bunların başında, içme suyu dağıtımı özellikle de Kalabak suyu dağıtımı geliyor…

Sakalar “gece yarısı” denilebilecek bir zaman diliminde nasıl su satacaklar? Onlar çaresizlik içinde “gece yarısı satışa çıktı” diyelim… Peki, vatandaşlar içme suyu gereksinimlerini nasıl karşılayacaklar? Ailecek “su nöbeti”mi tutacaklar?

Büyükşehir Belediyesi Kalabak Suyu Dolum Tesisleri’nde gündüz yerine gece mi mesai yapılacak?

Tüm bunlar “yasaklama” kararını alanlar tarafından yanıtlanması gereken sorular…

Gerekeni yapmazlar…

Aslında soruların yanıtları belli…

Yanıtlar dikkate alındığında “yasak tavizsiz uygulandığında Kalabak suyu dağıtımı yapılamaz” demek yanlış olmaz.

“Yasaklama” uygulandığında “yapılamaz” hale gelen iş yalnızca su dağıtımı da değil.

Başka işler de var…

Örneğin kargoculuk…

Kargocular, dağıttıkları malları imza karşılığı teslim ediyor… Böylesi bir teslimatı gece yarısı yapmaları olanaklı mı?

Elbette ki hayır… Yasakla birlikte kesinlikle “iş yapamaz” hale gelirler…

“Ticari yaşamın gerçekleri” hiç umursanmadan alınan kararın “yapılamaz” hale getireceği işler saymakla bitirilemeyecek kadar çok…

Günün ilk ekmeğini saat 05:00 sularında üreten fırınlar günlük ekmek dağıtımı yapamaz…

Yemek fabrikaları, üstlendikleri “öğle yemeği servisi” işleri varsa bırakmak zorunda kalırlar…

Tekel maddesi dağıtımı yapan firmalar, müşterilerinin büyük bölümüne mal falan ulaştıramaz…

Bunların yanısıra, bugün kararı alkışlayanların gazeteleri de dahil olmak üzere gazete ve dergilerin dağıtılması da çok zor yapılır…

Örnekleri çoğaltmak olanaklı…

Sözü fazla uzatmaya gerek yok.

UKOME, daha doğrusu Büyükşehir Belediyesi tarafından alınmış olan “gündüz gözüyle mal nakli yasağı” kararı, kentteki “ticari yaşamın gerçekleri”ne aykırı…

Böylesi bir kararın uygulanması büyük sorular yaratır.

Israrcı olmanın daha doğrusu da inatlaşmanın bir yararı yok…

Değiştirilmesi, Eskişehir’deki “ticari yaşamın gerçekleri” doğrultusunda yeniden düzenlenmesi gerekir…

Aslında bu konuda “çaktırmadan atılmış” bir geri adım var…

Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan “Basın Bülteni”nde yer alan açıklama (kim tarafından yapıldığı belli değil) doğru ise “yasaklama kapsamı” daraltılmış durumda.

Ortada, ilgililere tebliğ edilmiş bir UKOME kararı varken, “yapanı meçhul” bir açıklamanın ne ölçüde geçerli olduğu ayrı bir tartışma konusu…

“Geçerli” sayılsa bile “yeterli” sayılamaz.

Düzenlemenin, ilgili tarafların da katılımıyla sil baştan yapılması gerekir.

Bunu yapmak kimseyi küçültmez…

Yanlışı düzeltmek “karizmayı çizecek” bir gelişme falan da olmaz…

Vedat Alp 
Yazar Mesaj
point | Offline 9 Ocak 2010 Cumartesi 00:18  Ne oldu kararlar bir işe yaramadı?
Ukome kararları uygulamaya konuldu ancak bakıyoruz ki o kadar gecen sureden sonra bir işe yaramadı bu kararlar. hala trafik sorunu devam ediyor hala kazalar oluyor?

Nerde iş bilir yonetimin çözüm safsatalarının sonucu 
Yazar Mesaj
MucahiT_ | Offline 24 Mayıs 2010 Pazartesi 18:10  s.a
point kardeş sizi tebrık ederım gercekten.trafik arap sacına döndü sahsen ben aracımı cıkartmıyorum artık.sinir küpü olmamak için tek care kaldı binmemek. 
Yazar Mesaj
point | Offline 25 Mayıs 2010 Salı 01:30  trafik kazalarının nedeni bu
her fırsatta bakan istifa diye nazik yerlerini yırtanlar. eskişehirde ayda 2 kişinin (en az) tramvay tarafından ezildiğini gormuyorlar..

sehir içinde meydana gelen kazaların tek sorumlusu bu guzergahları planlayan ve yanlısta direten ortacag kafalı adamlardır...

cevre yolunda o kadar suredir devam eden calışmalara bok atmak için dikkat tehlike kaza olacak diyenler nedense bu ure zarfında cevre olunda kaza olmamasına neredeyse uzuluyorlar. ve sehir içinde her gun meydana gelen agır yaralı kazaları sıradan goruyorlar..

medya en son chp kurultayında rengini acıkca ortaya koydu. Eskişehi yerel gazetelerindeki durumlarda farksız..

bir gazete el altından zatı muhterem tarafından satın alınmış ve kukla bir patron var basında diğerinde kose basındaki bir kac yazar maasa baglanmış.. kimilerinin ev kirası, kimilerinin okul taksitleri odeniyor ortulu odenekten..

dogan medyasına zaten aleni olarak aktarılan paralar ortada.. bu durumda bu olan biteni yzan 3-5 kisi ise iftiralara maruz kalıyorlar. bu cagda her turlu bilginin bu kadar kolayca ulasılabildiği zamanda hala içinde bulundugu cukuru goremeyenlere sasıyorum..

bu kafayı bu kentin basından yollamadan bu olumlerin kazaların ve trafik çilesinin sonu asla gelmeyecek..

o begenmedikleri zamanda 29 numara son duraktan arı sinemasının onune 15 dakikada gelirdi. hadi bir arkadas uluonderden 15 dakikada suan carsıya gelebisin de gorelim.. pahalı olması da cabası... 
Yazar Mesaj
point | Offline 17 Ekim 2010 Pazar 09:58  UKOME Kararına Yargı Engeli
İdari Mahkeme, Eskişehir Ticaret Odası’nın açtığı davayı haklı buldu ve UKOME kararlarının yürütmesini durdurdu.

ETO Başkanı Karacan; “Keşke uygulamanın yumuşatılma tavsiyelerimiz dinlenseydi. Bize dava açmaktan başka çare tanımadılar”

UKOME tarafından alınan ve Tramvay güzergahı ile bazı cadde ve sokaklarda 24.00 ila 06.00 saatleri dışında mal indirip bindirmeyi yasaklayan uygulama, Ticaret Odası’nın müracaatı neticesinde mahkemece durduruldu.

Üyelerinden gelen talep doğrultusunda söz konusu UKOME kararlarının iptali için yapılan başvuruyu inceleyen 2. İdare mahkemesi, Eskişehir Ticaret Odası’nın talebini haklı bularak, UKOME uygulamalarının yürütmesinin durdurulmasına karar verdi.

UKOME, 2007 yılının Temmuz ayında almış olduğu bir kararla Tramvay güzergahı ile otopark yasağı olan cadde ve sokaklarda 24.00-06.00 saatleri dışında mal indirip bindirme yasağının uygulanmasına karar vermiş, söz konusu uygulama ise bu kararın alındığı tarihten çok zaman sonra, yani 2009 yılının Ekim ayında uygulamaya resmen geçirilmişti.

Eskişehir Ticaret Odası mahkemeye müracaat etmişti

UKOME kararlarının resmen uygulamaya sokulduğu 19 Ekim 2009 tarihi sonrasında, üyelerinden gelen yakınmalar üzerine, kararın yeniden gözden geçirilmesini, uygulamanın bu haliyle ticaretle uğraşan insanları mağdur ettiğini ve söz konusu kararların hiç olmazsa yumuşatılması yönündeki taleplerini ileten Ticaret Odası, bu taleplerine cevap bulamamıştı.

Bunun üzerine, uygulama kararının iptal edilmesi için mahkemeye müracaat eden Eskişehir Ticaret Odası, söz konusu uygulamanın Eskişehir’in Ticaret bölgesini kapsadığı, mağduriyete yol açtığı ve uygulamanın Anayasanın temel hak ve hürriyetler ilkesine ters bir durum arz ettiği gerekçesiyle İdare Mahkemesine dava açmıştı.

Karacan: “Mahkeme kararı mağduriyetin devamının önüne geçti”
Açılan dava üzerine Eskişehir 2. İdare Mahkemesi, bilirkişi raporlarını da göz önüne alarak “Tesis edilen işlemde kamu yararına, şehircilik ilkelerine, planlama esaslarına ve hukuka aykırılık bulunmaktadır” gerekçesiyle UKOME kararlarının yürütmesinin durdurulmasına karar verdi.

Uygulamanın durdurulma kararının ileride telafisi güç zararlar doğabileceği gerekçesiyle verildiği mahkeme kararında dile getirildi.

İdare mahkemesinin UKOME kararları ile ilgili verdiği yürütmeyi durdurma kararına ilişkin değerlendirmede bulunan ETO Başkanı Harun Karacan, uygulamadan doğan mağduriyetin mahkemece önüne geçildiğini söyledi.

UKOME kararları ile işyerlerine günün büyük bir bölümünde mal indirip bindirme işleminin yasaklanmasının kentin ticari yaşamını fazlasıyla mağdur ettiğini de dile getiren Karacan “Söz konusu uygulamanın biraz yumuşatılması ve böylece hem trafiğin rahatlaması, hem de üyelerimiz açısından mağduriyetin kalkması amacıyla çok çaba sarf ettik. Ancak, bu iyi niyetli ve sorunu çözebilecek tekliflerimize hak ettiğimiz karşılığı alamadık. Uygulamanın yumuşaması teklifimizi göz önüne bile almak istemeyenler, özellikle yasağın uygulanacağı saatlerde bile geri adım atmadılar. Biz de üyelerimizin bile bile mağdur olmasına gözlerimizi yumamayacağımız için kararın iptali için mahkeme yoluna başvurmak durumunda kaldık” dedi.

Gelinen nokta karar alıcılar için umarız ders olur

Harun Karacan konu ile ilgili olarak şöyle devam etti:
“Keşke bu karar uygulamaya konulduğunda yaptığımız iyi niyetli tavsiyeler dikkate alınmış olsaydı. Böylece hem ticaret erbabı bunca zaman boş yere mağdur olmazdı, hem de bu uygulama tarafımızdan mahkemelere taşınmazdı. Umarız bu ve bunun gibi kararlar alınırken aynı yöntem izlenmez. Bu karar, umarız benzeri kararların alınmasında, karar alıcılar için bir ders ve örnek teşkil eder”

 
Yazar Mesaj
point | Offline 17 Ekim 2010 Pazar 09:59  “Bundan böyle kimse Belediyeyi trafikten sorumlu tutmasın”
Hoca UKOME kararlarına yargı engelinde sonra açıklama yaparak sorumluluktan kaçtı..

“Bundan böyle kimse Belediyeyi trafikten sorumlu tutmasın”

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, trafik sorununun çözümüne yönelik UKOME tarafından alınan kararlarla ilgili İdare Mahkemesi’nin yürütmeyi durdurma kararı alması ile ilgili olarak bir değerlendirme yaptı.
"Bundan sonra şehirdeki trafik sorunu ile ilgili kimse belediyeyi üzerine düşeni yapmamakla suçlamasın, kimse belediyeyi sorumlu tutmasın" diye konuşan Büyükerşen, "şehirdeki trafik sıkıntısından bundan sonra Ticaret Odası sorumlu olacaktır" dedi.

Bilindiği gibi, UKOME araçların duraklama ve park etmeleri ile mal indirip yüklenmesi konusunda bir takım düzenlemeler yapmış, bu düzenlemelere karşı da Eskişehir Ticaret Odası iye Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği ayrı ayrı dava açmışlardı.

İdare Mahkemesi de geçtiğimiz günlerde, UKOME’nin aldığı kararlarla ilgili olarak "yürütmeyi durdurma kararı" almıştı.Konuyla ilgili olarak sorularımızı yanıtlayan Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, alınan kararın nihai karar olmadığını, yalnızca yürütmeyi durdurma kararı olduğunu hatırlatarak, "kararın iptal edilmesi halinde temyize gideceğiz" dedi.

UKOME’nin yasayla kurulan bir kurul olduğunu ve aldığı kararlara herkesin uyması gerektiğinin altını çizen Büyükerşen, "biz yaptığımız düzenlemeyle şehirdeki trafik sıkıntısını çözmeye çalışıyoruz. Bugün şehirdeki trafik sıkıntısının en büyük nedeni, rastgele yapılan duraklamalar ve parklardır. Yine aynı şekilde, herkesin kendi keyfine göre istediği zaman istediği yerde mal indirmesi veya yüklemesi de trafik sıkıntısının en büyük nedenidir. UKOME, bir takım düzenlemelerle bu sorunu çözmeye çalışıyor, bazıları da engellemeye çalışıyor. Bundan sonra hiç kimse, şehirdeki trafik sıkıntısından belediyeyi sorumlu tutmasın. Bundan sonra bu şehirdeki trafik sıkıntısından Ticaret Odası sorumludur. Biz çözmeye çalışıyoruz, bazıları engellemeye çalışıyor" diye konuştu.

istikbal
 
>Yanıtla<
>Cevap Yaz
 


online ziyaretçi: 468
online üye: 0
 
Telif hakkı saklıdır © 2000-2022 Eskişehir Reklam
Eskişehirliyiz.biz Anasayfa | Giris Sayfan Yap | Sık kullanılanlara ekle| WebMaster Kodu | İletişim  
eskişehir

eskisehir@eskisehirreklam.com