Eskişehirliyiz.biz Ana Sayfa Eskişehir Apart Yurt Rehberi  
Üye Ol Üye Giriş
Türkiye’de oyun hasılatı 1 milyar 200 milyon dolara ulaştı - Eskişehirliyiz Biz Eskişehir Haber Eskisehir Haberleri Gundem Güncel Konular ve Tartışmalar
Eskişehir Haber
www.eskisehirliyiz.biz
Ana Sayfa
Güncel Polis Spor Politika Kültür-Sanat Ekonomi Otomobil Eğitim Sağlık Bilim Teknoloji Ekoloji Yaşam Magazin
  30 Haziran 2022 Perşembe  
Çevre yolunu rahatlatacak uygulamada çalışmalara başlandı
Cüneyt Arkın hayatını kaybetti
Çin’den sonraki ikinci büyük rezerv alanı! Eskişehir’de kuruluyor
Konya’da Tramvaya Binen Eskişehirlinin Şaşkınlığı
Türkiye’de oyun hasılatı 1 milyar 200 milyon dolara ulaştı
5.5.2022 

Türkiye Oyun Sektörü 2021 Raporu yayımlandı

Her yıl merakla beklenen Türk Oyun Sektörü 2021 Raporu açıklandı. Rapora göre yetişkinlerin yüzde 78’i mobil oyunu tercih ederken, oyuncu sayısı 36 milyondan 41 milyona çıktı. Toplam oyuncu hasılatı ise 880 milyon dolardan 1 milyar 200 milyon dolara yükseldi.

Oyun ve Espor Ajansı Gaming in Turkey’in 6 yıldır düzenli olarak hazırladığı ve her yıl merakla beklenen ‘Türkiye Oyun Sektörü 2021 Raporu’ yayımlandı. Bu sene rapor ilk defa internet sitesi üzerinden gamer room teması ile yayınlanıyor. Birçok sektörde olduğu gibi artan yatırımlarla birlikte Türkiye, dünya oyun sektöründe de adını sıkça söz ettirmeye başladı. Raporda 2021 yılının, Covid-19 pandemisi sürecinin devam ettiği yine çoğu zaman sosyal faaliyetlerin gerçekleşemediği 2020 senesine benzer bir yıl olduğu öne çıktı. 2020'de hızlanan dijitalleşme süreci 2021'de meyvelerini vermeye başladı.  Oyun sektörünün aşina olduğu ama genel olarak herkese ulaşan Metaverse kavramı ise 2021 yılı sonuna damgasını vurdu.

Toplam oyuncu hasılatı 1 milyar doları aştı

Türkiye’de toplam oyuncu sayısı 2021’de 36 milyondan 41 milyona çıktı. Toplam oyuncu hasılatı ise 880 milyon dolardan 1 milyar 200 milyon dolara yükseldi. Mobil oyun hasılatı 2021 yılında toplam hasılatın yarısını oluşturdu. Mobil oyun hasılatı 2021 yılında 620 milyonu görürken geçtiğimiz yıl 450 milyon dolar düzeyindeydi. Dünya oyun sektörüne bakıldığında Türkiye’nin gelir bakımından sıralaması değişmedi. Sıralamada Türkiye mobilde ve toplamda 18’inci sırada yer almaya devam etti.

Yatırımda aslan payı oyun sektörünün

Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, Türkiye girişim ekosistemi 2021 yılında toplam 1,1 milyar dolar yatırım alırken bunun 266 milyon dolarlık hacmi oyun sektörüne ait. Yatırımların çok büyük bir çoğunluğu oyun stüdyolarına, özellikle de mobil oyun stüdyolarına yapılmış durumda. Dream Games tek başına toplam 205 milyon dolar yatırım aldı. Kalan 53 girişim ise toplam 61 milyon dolar yatırımı bölüştü. 2021 yılında oyun sektöründeki 54 girişim yatırım aldı. Ekosistemde oyun sektörü kadar sık konuşulmasa da yine sektörle her zaman ilişkisi bulunan yapay zeka çözümleri sunan 46 girişim yatırım aldı. Üçüncü sırada ise 39 tane girişimle veri & analitik alanı yer aldı” dedi. 2021 yılında yatırım alan 54 girişimin 48’i oyun stüdyolarından çıktığını kaydeden Aydemir, “Kalan 6’sı ise blok zincir tabanlı video oyun platformundan, yapay zeka ile oyun oynayışınızı geliştiren asistanlara kadar çeşitli girişimlerden oluşuyor. Yatırım alan 48 oyun stüdyosunun ise 22’si Hyper Casual türünde mobil oyunlar üretiyor” ifadelerini kullandı.

Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 78’i mobil oyun oynuyor

Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği oyun türü olarak ilk sırada yüzde 48 ile Puzzle/Trivia/Kelime oyunları yer alırken, geçen sene ilk sırada olan Aksiyon/Macera oyunları yüzde 37 ile 3’üncü sıraya gerilemiş durumda. Türkiye’de hyper-casual ve casual oyunlar, oyuncular için önceki senelerdeki gibi trend olurken, hardcore oyuncular son 2 senedir olduğu gibi; Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyun türlerini tercih etti. PC oyunlarında; League Of Legends zirveyi oynadı.  Valorant, Counter-Strike: Global Offensive, PUBG, Roblox, Minecraft, Euro Truck Simulator, Rocket League, Knight Online, Metin 2, Zula başı çeken oyunlar oldu. Steam ile beraber, Epic Games Store, Xbox Game Pass PC, EA Play, Uplay, Origin Türk oyuncusu için önemli platformlar oldu.

En fazla oyun oynayanlar 21-35 yaş aralığında

Türkiye’deki mobil oyuncuların demografik özellikleri ve davranış alışkanlıklarına bakıldığında; yetişkinlerin yüzde 78’i mobil oyun oynuyor. Mobil oyuncuların yüzde 52'si erkek, yüzde 48'i kadınlardan oluştu. Mobil oyuncuların yaş aralığının yüzdesel dağılımına bakıldığında da yüzde 28’i 10-20 yaş aralığında, yüzde 44’ü 21-35 yaş aralığında, yüzde 29’u da 36-50 yaş aralığında oldu. Oyuncuların haftalık olarak mobil oyuna ayırdıkları saatlere bakıldığında; 10 saatten fazla oynayanların oranı yüzde 46, 9-10 saat oynayanların oranı yüzde 10, 7-8 saat oynayanların oranı yüzde 9, 5-6 saat oynayanların oranı yüzde 13, 3-4 saat oynayanların oranı yüzde 10, 1-2 saat oynayanların ise oranı yüzde 12 oldu.

Mobil oyun, sektörü domine etti

Tüm iş hayatını ve çalışma şekillerinin değişmesine neden olan pandemi ile uzaktan çalışmanın bazı dezavantajlarından dolayı, özellikle AAA denilen üst kalite PC ve konsol oyunlarının yapım süreçleri uzadı.  2021 yılında oyun sektörüne yön veren ana etmen mobil oldu ve toplam global gelirlerin 90 milyar dolarından fazlası mobilden elde edildi. Durdurmanın neredeyse imkansız olduğu, inanılmaz bir hızla büyüyen mobil oyun sektörünün önümüzdeki yıllarda da en hızlı büyüyen segment olacağı öngörüldü. 2021 yılında geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi hem Türkiye’de hem de globalde oyun sektörüne yatırımlar devam etti. Kripto dünyasının sektörümüze yayılma hızı da arttı. NFT kavramı sektördeki gelişmeler ve Metaverse ile birlikte tüm gözler yine oyun sektörüne çevrildi.

Türk yayıncıların yükselişi sürüyor

Raporda Türk yayıncılar ile ilgili bilgi veren Aydemir, Google Play'de 158 bin 96 oyun yayıncısı arasında 2 bin 636'dan fazla Türk yayıncı bulunduğunu belirterek, “Google Play'de 424 bin 964 oyun arasında Türk yayıncıların sunduğu 8 bin 890'dan fazla oyun bulunuyor. 2020'de bu rakam 8 bin 55 idi. Türk yayıncıların Google Play'deki Türk oyunlarının ortalama puanı 5 üzerinden 3.97 oldu. Geçen seneki rakama bakıldığında bu rakam 3.94 idi. Dolayısıyla Türk yayıncıların oyunlarının geçtiğimiz seneye oranla beğenisinin artığı sonucunu çıkarabiliriz. Ayrıca tüm mobil oyunların genel ortalama puanı olan 3,90'dan daha iyiyiz” dedi.

Türk yayıncıların oyunlarının yüzde 3'ü ücretli kategorisinde ve yüzde 81'inin reklam içerdiğini kaydeden Ozan Aydemir, “Geçtiğimiz sene reklam içeren oyunlarımızın oranı yüzde 87 idi. Türk oyunlarının uygulama içi ödemelerden yararlanılma oranı yüzde 28’den yüzde 26’ya düştü. Türk yayıncıların oyunlarının hem Google Play hem de App Store'da bulunma oranı ise yüzde 18’den yüzde 21'e çıktı” diye konuştu.

Gaming in Turkey öncülüğünde; Coca-Cola, fastPay, Monster Notebook, Türk Telekom, Gamer Arena, Polity, Türkiye Bilişim Vakfı ve UGC 90: Ultimate Gamechanger sponsorluklarıyla hazırlanan Türkiye Oyun Sektörü 2021 Raporu’nun tamamını https://www.turkiyeoyunsektoruraporu.com/ internet sitesinden inceleyebilirsiniz.

 

Gönderen: journal
771 defa okundu 





Paylaş

Bu habere yorumlar


Bilim-Teknoloji Haberleri
En Çok Okunanları
Ertok: “Türksat 5B, Temmuz Ayı Başında Hizmete Alınacak”
Dünyada sayılı ülkede var! Kaşif-3 ilk kez görücüye çıktı VİDEOLU
TÜBİTAK MAM ve Balparmak Ar-Ge Merkezi’nden Bir İlk: Apitera Plus Propolisli Sprey
SİBER SALDIRGANLARIN YENİ HEDEFİ NFT PAZAR YERLERİ
2022 Yılı TÜBİTAK Bilim, Özel, Hizmet ve Teşvik Ödülleri Başvuruları Devam Ediyor
TEKNOFEST AZERBAYCAN SONA ERDİ
SINIRLARI AŞAN FESTİVALİN KAZANANLARI
Türkiye’nin İnsanlı İlk Uzay Görevi İçin Bilimsel Araştırma Başvuruları Başladı!
ŞİRKETLERE VERİ GİZLİLİĞİ KONUSUNDA YÖN GÖSTERECEK 4 ÖNGÖRÜ
VERİ İHLALLERİNİ EN AZ ZARARLA ATLATMAK İÇİN 4 ADIM
ŞİRKETLER SİBER GÜVENLİK ÇÖZÜMLERİNE YETERİNCE ÖNEM VERİYOR MU?
YENİ TASARIM YAZILIMI İLE VİDEO OYUNLAR DAHA GERÇEKÇİ HALE GELİYOR
Genç Fizikçilerimizden Bir Başarı Daha!
ŞİMDİ DE “İYİ NİYET” VİRÜSÜ
Türksat, 2021’de bir önceki yıla göre yüzde 21,9 büyüdü
 


Bilim-Teknoloji Haberleri
 
 
“YENİLİKÇİ YAZILIMLAR YARIŞIYOR (Y3)” 3. DÖNEM BAŞVURULARI BAŞLIYOR!
“YENİLİKÇİ YAZILIMLAR YARIŞIYOR (Y3)” 3. DÖNEM BAŞVURULARI BAŞLIYOR!
Siber suçluların gözü KOBİ’lerde
SEDEC 2022 Fuar ve Konferansı, Türksat desteğiyle gerçekleşti
Bilim İletişimini Artırmak İçin 863 Bilim Söyleşisi Gerçekleştirildi!
KOBİ’ler siber saldırılara %350 daha fazla maruz kalıyor!
“Hedefte Yeniliğe Dayalı İş Birliği Platformları Var”
MEXT, Dünya Devleri ile Birlikte Silikon Vadisi’nde Türkiye’yi Temsil Etti
Oyun bağımlılığında kullanımın sınırlandırılması önem taşıyor
Bilim iletişimini artırmak için 863 Bilim Söyleşisi gerçekleştirildi!
Türkiye’nin En Büyük Bilim Festivali Başladı
Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından organize edilen ve TÜBİTAK’ın paydaş ola...
AKINCI B TİHA fırtına gibi esiyor
Baykar tarafından milli ve özgün olarak geliştirilen AKINCI B TİHA, yüksek irtifadaki... VİDEOLU
Türkiye’nin İlk Denizaltı Test Altyapısı Açıldı
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Mavi Vatan için de bilim...
İNTERNET, TELEVİZYONU İKİYE KATLADI!
İŞTE EN ÇOK VAKİT HARCADIĞIMIZ ARAÇLAR Dünyada 16-64 yaş arası internet kull...
Dijital paraların izi nasıl gizleniyor?
Siber güvenlik şirketi ESET,  dijital paraların izini gizlemek için kullanılan ...
 


Önceki Başlıklar
Gittigidiyor Kullanıcılarına Veda Ediyor
Küresel e-ticaret devlerinden eBay, Türkiye’deki pazaryeri şirketi GittiGidiyor̵...
Yaklaşan yaz tatili sezonu, siber saldırganların iştahını kabartıyor
Günlük hayatın temposundan uzaklaşmak için benzersiz bir fırsat sunan yaz tatilleri...
YAZ TATİLİNDE DİJİTAL GÜVENLİK İÇİN 8 ÖNERİ
TATİL KEYFİNİZİN YARIDA KALMASINI ENGELLEYECEK 8 SİBER GÜVENLİK UYARISIOkulların 3 aylık yaz ta...
Altı adımda sosyal medya hesabınızı korumaya alın
Yapılan araştırmalar sosyal medya araçlarının kullanımının her yaş grubunda arttığını gö...
GİYİLEBİLİR CİHAZLARDA KİŞİSEL VERİLERİNİZ TEHLİKEDE OLABİLİR
GİYİLEBİLİR CİHAZLARDA KİŞİSEL VERİLERİNİZİ GÜVENDE TUTMANIN 6 YOLU Kullanıcı deneyimini k...
“Sosyal Bilimler Ansiklopedisi” Tanıtıldı
TÜBİTAK’ın, Sosyal ve Beşeri Bilimler Alanında Kıymetli Bir Başvuru Kaynağı Olacak Eseri ...
Çocukları sanal yaşam tehditlerinden nasıl korumalıyız?
Kurulduğu 2006 yılından günümüze dek sosyal ve akademik hayattaki dengenin sağlandığı...
ÇALIŞAN VERİLERİNİ GÜVENDE TUTMANIN 5 ADIMI
ŞİRKETLER ÇALIŞANLARIN VERİLERİNİ 5 ADIMDA GÜVENDE TUTABİLİRKişisel verilerin güven...
Tarih ve Gök Biliminin Heyecan Dolu Buluşması Sona Erdi
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığ...
VERİ İHLALLERİNİ EN AZ ZARARLA ATLATMAK İÇİN 4 ADIM
VERİ İHLALLERİ %14 ARTIŞ GÖSTERDİ 2022’nin ilk çeyreğinde açıklanan ve...
Kızılelma renklendi: Selçuk Bayraktar’dan MİUS paylaşımı
Baykar Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, twitter hesabından Bayraktar Kızılelma’nın bo...
24 Yıllık Gelenek Sürüyor, Tarih ve Bilim Yıldızlarla Buluşuyor
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığ...
Türkiye’nin İnsanlı İlk Uzay Görevi İçin Bilimsel Araştırma Başvuruları Başladı!
Milli Uzay Programı çerçevesinde belirlenen 10 hedef projeden biri olan Türk Uzay...
YAZ TATİLİNE ÇIKACAKLARA SİBER GÜVENLİK UYARISI
YAZ TATİLİNDE VERİLERİNİZİ KORUMANIN 5 YOLU Yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte siber saldırga...
Zerzevan Gökyüzü Gözlem Etkinliği Başlıyor
Tarih ve bilimin yıldızlarla buluştuğu Diyarbakır Zerzervan Gökyüzü Gözlem Etkin...
 
TÜBİTAK MAM ve Balparmak Ar-Ge Merkezi’nden Bir İlk: Apitera Plus Propolisli Sprey
TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) ve Balparmak Ar-Ge Merkezi iş birliğiyle geliştirilen A...
Ertok: Türksat 6A ile birlikte ilk defa aynı yörüngede 4 uydu birlikte işletilecek
Mekatronik Mühendisleri Derneği tarafından organize edilen ve Teknopark Ankara’da yapılan...
ŞİRKETLER SİBER GÜVENLİK ÇÖZÜMLERİNE YETERİNCE ÖNEM VERİYOR MU?
ŞİRKETLERİN UÇ NOKTA GÜVENLİK ÇÖZÜMLERİNİ DEĞİŞTİRMELERİ GEREKTİĞİNİN 7...
ŞİMDİ DE “İYİ NİYET” VİRÜSÜ
Siber saldırganlar kurbanlarını iyi şeylere mi zorluyor?Son günlerde “GodWill” adıy...
SİBER SALDIRGANLARIN YENİ HEDEFİ NFT PAZAR YERLERİ
SİBER SALDIRGANLAR NFT PAZAR YERLERİNİ VE KRİPTO YATIRIMCILARINI TEHDİT EDİYOR NFT’ler sa...
Genç Fizikçilerimizden Bir Başarı Daha!
Asya Fizik Olimpiyatı (APhO), 2000 yılından bu yana her yıl düzenlenen Asya ve Okyanusya bö...
53. TÜBİTAK LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ ÖDÜL TÖRENİ
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 53. TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Final...
Türksat, 2021’de bir önceki yıla göre yüzde 21,9 büyüdü
Türksat AŞ 2021 Yılı Faaliyet Raporu’ndan derlene bilgilere göre, geçen yıl t...
SİBER SALDIRILAR KÜÇÜK İŞLETMELERİN SİGORTA MALİYETLERİNİ ARTIRIYOR
KOBİ’LER İÇİN SİGORTA MALİYETLERİNİ DÜŞÜRMENİN 4 YOLU! Siber saldırıları...
35°C ÜSTÜ SICAKLIKLAR VERİ KAYBI RİSKİNİ ARTIRIYOR
TATİLDE ELEKTRONİK CİHAZLARI VE VERİLERİ KORUMANIN 5 YOLU Havaların bir anda ısınmasıyla birlik...
TUG Astronomları Pardus Kullanıyor!
TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi’nde (TUG) görev alan astronomlar, bilimsel çalı...
Dünyada sayılı ülkede var! Kaşif-3 ilk kez görücüye çıktı
Türkiye’nin derin deniz sondaj faaliyetlerinde en kritik unsurlarından biri olan Kaşif in... VİDEOLU
Yerli oyun şirketi 7,5 milyon dolar değerlemeyle yatırım aldı
ABD’de ilk 5’e giren yerli oyun şirketi, yeni yatırım turunu tamamladıYerli oyun girişim...
2022 Yılı TÜBİTAK Bilim, Özel, Hizmet ve Teşvik Ödülleri Başvuruları Devam Ediyor
"Bilim insanlarının, araştırmacıların yetiştirilmeleri ve geliştirilmeleri için olanakla...
TEKNOFEST AZERBAYCAN SONA ERDİ
Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de düzenlenen TEKNOFEST Azerbaycan dolu dolu ge&cc...
 
 
En Çok Okunanlar
Eskişehir Apartlar Yurtlar
Eskişehir Apartlar Yurtlar
Eskişehir'i Sosyal Medyadan Takip Edin...

YAZARLAR
 
ORTACA DALYAN’A GİTTİM GEZDİM GÖRDÜM VE YAZDIM
 
MATEMATİK TEMEL ZAYIFLIĞI VE ÇÖZÜMÜ
 
Diyet muayenesi nedir?
 
GÜNDOĞDU YILDIRIM
16 YAŞINDA
 
Hüseyin DÜŞ
Biyolojik alanımız ve şifa
 
Hüseyin GÜVEN
(ESKİŞEHİR TANITIM GÜNLERİ.) MİHALIÇÇIK STANDINDA BU KİTAPLAR OLMALIYDI!
 
Konuk Yazar
Eskişehir Valiliği gençliğe hizmet ediyor ama ne anlarsınız!
 
 
 
Nevzat Laleli
İSRAF İHANETTİR
 
Özgür TIKIZ
Eskişehir Basının Festival Sarmalı
 
 
 

 

 

Eskişehir Kültür Sanat
online ziyaretçi: 607
online üye: 0
 
Telif hakkı saklıdır © 2000-2022 Eskişehir Reklam
Eskişehirliyiz.biz Anasayfa | Giris Sayfan Yap | Sık kullanılanlara ekle| WebMaster Kodu | İletişim  
eskişehir

eskisehir@eskisehirreklam.com