DİJİTAL İÇERİK DÜNYASI BU KAMPTA BULUŞTU - Eskişehir Haber

Eskişehir Bilim-Teknoloji

DİJİTAL İÇERİK DÜNYASI BU KAMPTA BULUŞTU

DİJİTAL İÇERİK DÜNYASI BU KAMPTA BULUŞTU
Yayınlama: 2 Eylül 2022 Cuma
A+
A-

Dijital içerik dünyası, Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon üssü Bilişim Vadisi’nde buluştu. Vadi’de yer alan Dijital Animasyon ve Oyun Kümelenme Merkezi (DIGIAGE) 11 Eylül’e kadar 51 ülkeden oyun tasarımcılarını ağırlayacak. Uluslararası düzeyde 600 katılımcıya ev sahipliği yapacak DIGIAGE Oyunla Gelecek Yaz Kampı’nda oyun geliştiriciler çadırlarda kalarak hem üretim yapacak hem eğlenecek. Çevrim içi katılımın da mümkün olduğu kamp; oyun tasarımcılarının yanı sıra yazılımcılar, dijital sinema ve animasyon film üreticileri, senaristler gibi ekosistemin birçok bileşeni bir araya getiriyor.

 

AMAÇ EKOSİSTEMİ GELİŞTİRMEK

Türk oyun geliştirme ekosistemine destek vermek amacıyla kurulan DIGIAGE, düzenlediği kamplarla sektöre insan kaynağı kazandırmayı, kamu ile sektör arasında köprü olmayı ve oyun stüdyolarının gelişimine katkı sunmayı hedefliyor. Online olarak yapılan DIGIAGE’in kış kampının ardından bu kez hibrit formatta DIGIAGE Oyunla Gelecek Yaz Kampı gerçekleştiriliyor.

 

51 ÜLKEDEN KATILIM

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın himayesinde 11 Eylül’e kadar Bilişim Vadisi’nde devam edecek yaz kampı, dünyanın her yerinden oyun geliştiricileri vadide buluşturdu.

 

Tüm dünyadan online katılım başvurusu alınan kampa, 51 ülkeden 72 oyun tasarımcısı katıldı.

 

YATIRIMCILARLA BULUŞACAKLAR

Bilişim Vadisi Genel Müdürü A. Serdar İbrahimcioğlu, Dijital animasyon ve oyun ekosistemini geliştirme amaçlı olarak 2019’dan bu yana DIGIAGE kampları düzenlediklerini belirterek “Katılımcılarımız, 10 gün boyunca oyun geliştirme, grafik tasarımı ve senaryo üretimi alanlarında eğitim alacaklar. Son gün yapacağımız demoday ile girişimci adaylarımızı yatırımcılarla buluşturacağız.” dedi.

 

HEDEF DAHA FAZLA KATILIMCI

İbrahimcioğlu, kampı bu sene ilk kez fiziki olarak uluslararasına açtıklarını kaydederek “Hedefimiz önümüzdeki yıllarda çok daha fazla oyun geliştiricisini Türkiye’nin Bilişim Vadisi’nde DIGIAGE Yaz Kampları’nda buluşturmak.” diye konuştu.

 

MULTİ KÜLTÜREL

Kampın uluslararası bir boyutunun olduğuna dikkat çeken İbrahimcioğlu, takımları oluştururken farklı şehirlerden, ülkelerden katılımcıları bir araya getirmeye özen gösterdiklerini söyledi ve “Yani takımlar aslında sadece farklı şehirlerden ve sadece aynı şehirdeki farklı insanlardan değil uluslararası konseptle beraber bir araya gelmiş, sadece multi disipliner değil multi kültürel takımlar haline gelmiş olacak.” dedi.

 

HEDEFLERİNİ ANLATTILAR

Katılımcılardan Fatma Erdem, Selçuk Üniversitesi’nde çizgi film ve animasyon bölümünde okuduğunu belirterek “20 yaşındayım. Buradan istediğim görselleri ve hikayesi olan bir oyun yapabilmek.” derken Mustafa Kemal Oğuz, “Ankara’dan geliyorum. Çankaya Üniversitesi’nde bilgisayar mühendisliğinde 2. sınıfa geçtim. Kendimi geliştirmek ve çevre edinmeyi bekliyorum. Sektörde şu an hali hazırda çalışana insanlarla Etkileşim ve ağ kurmayı hedefliyorum.” ifadelerini kullandı.

 

ORTAMI GÖRMEK İSTEDİM

Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Ebrar Cırık, “Henüz teknik bilgim çok yok ama ortamı görmek için katılayım dedim. Henüz kesin bir hayalim yok.  Daha ikinci sınıf olduğum için sektörü tanımaya çalışıyorum.  Bu tip organizasyonlar daha öğrenciyken insanları bilgilendirdiği için bu yaşta biz kendimiz geliştirebiliyoruz.” sözleriyle duygularını açıkladı.

 

MESLEĞİMİ TANIMAK İÇİN BURDAYIM

Kamp katılımcılarından İstanbul Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Öğrencisi İclal Sohan, “Kendi bölümümü tanımak, buradaki insanların çalışma potansiyellerin görmek, aynı zamanda yazılım algoritmalarını keşfedebilmek için buradayım. Buradan beklentim, kendi mesleğimi tanıyabilmek öncelikle.” değerlendirmesinde bulundu.

 

600 KATILIMCI

Oyun ekosistemindeki yaklaşık 600 yazılımcı, tasarımcı, senarist, yayıncı, öğrenci, reklamcı ve yönetici kampta yer alıyor. Global iş birliği anlayışı ile fiziki ve online olarak bir araya gelecek olan tasarımcılar, 10 günlük kamp boyunca projelerini tasarlayarak uluslararası jüriye sunacak. Oyun Senaryosu-Metin, Oyun Karakter Tasarımı-Grafik Animasyon ve Oyun Mekaniği-Yazılım olmak üzere üç kategoride üretim yaparak kendilerini gösterecek.

 

YENİ FIRSATLAR

HyperCasual oyunlar başta olmak üzere midcore ve consol projeleri ile metaverse, blokchain, NFT ve VR oyun projeleri gibi yeni nesil içerik fikirleri de kampta hayat bulacak. Yaklaşık 50 takım, 70’in üzerinde oyun tasarlaması beklenen kampta takımların ortaya çıkardıkları yeni oyun fikirlerinden bazıları DIGIAGE tarafından desteklenecek. Bu fırsatlar sayesinde uluslararası bağlantı ve iş gücü paylaşımı sağlanacak. Türkiye’nin dünyaya sunduğu oyun üretim gücünü büyüyecek ve tasarım ihracatı imkanları ortaya çıkacak. Yeni stüdyolar ortaya çıkmasına imkan verecek.

 

TEKNİK DESTEK HOCALARDAN

Kampa katılan gönüllüler ve üniversitelerin dijital oyun tasarımı bölümü öğretim görevlileri, program sürecinde yüz yüze ve online olarak tasarımcıların sorularına cevap verecek. Katılımcıların yaptıkları tasarımlar hakkında yorumlar yaparak içeriklerini geliştirmelerine yardımcı olacak. Katılımcı, çadırlarda kalarak hem eğlenecek hem de üretecek.

 

'

Gönderen: journal



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024